Rumah tangga dibina atas cinta dua orang yang berbeza. Jika kedua-duanya telah membuat perjanjian untuk tinggal serumah melalui hubungan perkahwinan, maka teruskan.

Apabila anda sudah berkahwin, tentunya masalah yang timbul akan berbeza. Masalahnya pasti ada, sama ada dari suami, isteri, anak-anak, atau orang lain. Satu perkara yang berlaku kali ini datang dari pihak suami. Itulah masalah dalam mengatasi emosi suami.


Pada permulaan perkahwinan masalah ini tidak dapat dilihat dengan jelas. Walau bagaimanapun, selepas beberapa lama, sikap buruk dari suami pasti akan dilihat. Apabila kelihatannya perangai, hati seorang isteri pasti akan sakit. 

Kemudian, apa yang patut dilakukan oleh isteri? Adakah terdapat doa khas untuk itu?

Tiada surat atau doa khas yang boleh dibaca dalam keadaan seperti yang dinyatakan di atas. Walau bagaimanapun, isteri boleh berdoa untuk suaminya dengan doa yang melaluinya Allah membuka hatinya. Seperti berkata, 

"Ya Allah, keluarkan kemarahan daripadanya. Wahai Allah, buatlah dia sabar dan murah hati lagi. Ya Allah, selamatkanlah dia. "

Seorang isteri juga boleh berdoa kepada Rabbnya dengan nama-nama indahnya (Al-Asma'ul Husna) dan tunduk kepada-Nya. Dan doalah pada waktu seperti 1 per 3 malam yang terakhir, hari Jumaat,  ketika sujud dalam doa dan doa sebelum salam.